Tro på vej - kristendom for voksne

Tro på vej er en slags tros-laboratorium, hvor vi sammen nysgerrigt stiller spørgsmål og undersøger, hvad der taler til os i dag.

Groucho Marx blev en gang spurgt, hvad han mente om sex, hvortil han svarede: ”I think sex is here to stay.” Man kan vel sige det sammen om kristendommen. Den kan være besværlig, og man kan have svært ved at tro på den - og alligevel er det svært at slippe den helt, for den taler til noget i os. Flere af os er nysgerrige efter, hvad det er, der gør den så sejlivet og vedholdende, at vi 2000 år efter Jesu død stadig interesserer os for, hvad han sagde og gjorde.

Tiderne og tingenes tilstand har på mange måder forandret sig siden dengang. Vi har nu en mere materialistisk og videnskabelig tilgang til tingene og forventer logiske forklaringer – og Bibelens billeder og lignelser er gådefulde og udfordrer vores almindelige livsforståelse. Så hvorfor interesserer vi os stadig for Bibelen, denne gamle bog? Har den nogen betydning – og i givet fald hvilken?

Kom og vær med! Hvis bare du er åben og nysgerrig, behøver du hverken være vidende eller troende på forhånd.

Der serveres bobler og chokolade undervejs, og vi garanterer, at bliver noget at tænke over…

Vi mødes i Trekroner kirke kl. 19.30-21.30 disse dage:

Torsdag 7/9:                               Stor eller lille tro?

Torsdag 5/10:                             Bøn – hvad er det, og hvordan kan man bede?

Torsdag 2/11:                             Når kirken rører og bevæger os